Generelle vilkår og forretningsbetingelser

I. Generelle vilkår og betingelser

§ 1 Grundlæggende bestemmelser

(1) Følgende vilkår og betingelser gælder for kontrakter, du har med os som udbyder (Altruan GmbH) Luk på Altruan.de -webstedet. Medmindre andet er aftalt, kan inkluderingen af ​​dine egne betingelser, du bruger, gøre indsigelse.

(2) Forbrugere i den forstand af følgende regler er enhver naturlig person, der afslutter en juridisk transaktion til formål, der for det meste kan tilskrives deres kommercielle eller deres uafhængige faglige aktivitet. En iværksætter er enhver naturlig eller juridisk person eller et juridisk partnerskab, der handler i udøvelsen af ​​deres uafhængige faglige eller kommercielle aktivitet, når den juridiske transaktion afsluttes.

§ 2 Opret af kontrakten

(1) Emne for kontrakten er salg af varer.

(2) Allerede med indstillingen af ​​det respektive produkt på vores hjemmeside indsender vi et bindende tilbud om at indgå en kontrakt via online varekurvsystemet på de betingelser, der er angivet i artikelbeskrivelsen. 

(3) Kontrakten indgås via online gods kurvsystem som følger:
De varer, der er beregnet til køb, gemmes i "indkøbskurv". Du kan kalde op "indkøbskurv" via den tilsvarende knap i navigationslinjen og foretage ændringer der når som helst.
Efter at have klikket på knappen "kontant" eller "Fortsæt med at bestille" (eller lignende betegnelse) og indtaste de personlige data såvel som betalings- og forsendelsesbetingelserne, vises ordredataene endelig som en ordreoversigt.

I det omfang du bruger et øjeblikkeligt betalingssystem (f.eks. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, straks, giropay), vil du enten blive ført til ordreoversigtssiden i vores online butik eller på webstedet for udbyderen af ​​den Øjeblikkelig nummersystem videresendt.
Hvis der videresendes til det respektive øjeblikkelige antal øjeblikkelige system, kan du bruge det tilsvarende valg eller indtaste dine data. Endelig vises du som en ordreoversigt over udbyderen af ​​det øjeblikkelige antal øjeblikkelige eller efter at du er blevet ført tilbage til vores online butik.

Før du sender ordren, har du muligheden for at ændre informationen i ordreoversigten igen, ændre (også via "ryg" -funktionen "i internetbrowseren) eller annullere ordren.

Ved at indsende ordren via den tilsvarende knap ("Bestilling", "Køb" / "Køb nu", "Bestil for et gebyr", "Betal" / "Betal nu" eller lignende navn) Forklar accept af tilbuddet, hvorved derved Kontrakten opstår. 

(4) Dine forespørgsler om at oprette et tilbud er ikke -bindende for dig. Vi indsender et bindende tilbud i tekstformular (f.eks. Via e -mail), som du kan acceptere inden for 5 dage (hvis der ikke vises nogen anden periode i det respektive tilbud).

(5) Behandlingen af ​​ordren og transmission af alle oplysninger, der kræves i forbindelse med konklusionen af ​​kontrakten, er delvist automatiseret via e -mail. Du skal derfor sikre dig, at den e -mail -adresse, du har gemt, er korrekt, modtagelsen af ​​e -mails er teknisk sikret og især ikke forhindres af spam -filtre.

§ 3 Individuelt designede varer

(1) Du giver os de passende oplysninger, tekster eller filer, der kræves til den individuelle design af varerne via online ordre -systemet eller via e -mail umiddelbart efter, at kontrakten er afsluttet. Vores mulige krav til filformater skal overholdes.

(2) Du påtager dig ikke at overføre data, der krænker tredjeparts rettigheder (især ophavsret, navngivningsrettigheder, varemærkerettigheder) eller krænker eksisterende love. De informerer os udtrykkeligt om alle krav, der kræves i denne sammenhæng. Dette gælder også omkostningerne ved den juridiske repræsentation, der kræves i denne sammenhæng.

(3) Vi undersøger ikke de transmitterede data for indhold og accepterer ikke noget ansvar for fejl.

§ 4 Kontraktperiode / opsigelse for abonnementskontrakter

(1) Abonnementskontrakten mellem dig og os har nævnt det udtryk, der er vist i det respektive tilbud, i det følgende benævnt "grundlæggende udtryk". En grundlæggende periode på mere end 2 år kan ikke aftales. (2) Hvis abonnementskontrakten ikke opsiges af en af ​​parterne en måned før afslutningen af ​​det grundlæggende udtryk (medmindre der er en kortere periode i det respektive tilbud), udvides den stiltiende i en ubestemt periode. Ingen kortere periode reguleres i den respektive tilbud). 

(3) Retten til at afslutte uden varsel af en vigtig grund forbliver upåvirket.

(4) Hver opsigelse skal forklares og transmitteres enten i tekstform (f.eks. E-mail) eller termineringsskolen integreret på vores websted ("Afslut kontrakter her" eller lignende betegnelse).

§ 5 Særlige aftaler om tilbudte betalingsmetoder

(1) Betaling via Klarna
I samarbejde med Klarna Bank (publ), Sveavezen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, vi tilbyder følgende betalingsmuligheder. Betaling foretages til Klarna:

  • Øjeblikkelig bankoverførsel: Fås i Tyskland og Østrig. Din konto er belastet umiddelbart efter, at ordren er indsendt.

Du kan finde flere oplysninger og Kleishnas -forhold her. Generel information om Klarna er tilgængelig her. Dine personlige oplysninger er foretaget af Klarna i overensstemmelse med de gældende databeskyttelsesbestemmelser og i overensstemmelse med oplysningerne i Klart databeskyttelsesbestemmelser behandlet.

Du kan finde mere information om Klarna her. Du kan finde Klarna -appen her.

§ 6 Returrettigheder, fastholdelse af titel

(1) Du kan kun udøve en ret til tilbageholdelse, i det omfang det er påstande fra det samme kontraktmæssige forhold.

(2)  Varerne forbliver vores ejendom, indtil købsprisen er blevet betalt fuldt ud.

(3)  Hvis du er en iværksætter, gælder følgende derudover:

a) Vi reserverer ejerskab af varerne indtil alle krav fra det igangværende forretningsforhold. Før overførslen af ​​ejerskab af de reserverede varer er pantgivning eller overførsel af sikkerhed ikke tilladt.

b) Du kan videresælge varerne i den almindelige forretningsforløb. I dette tilfælde er du allerede på vej ind i alle krav i det beløb, der vokser fra videresalg fra videresalg fra videresalg, vi accepterer opgaven. De er yderligere autoriseret til at indsamle kravet. Hvis du ikke opfylder dine betalingsforpligtelser korrekt, forbeholder vi os retten til at indsamle kravet selv.

c) I tilfælde af forbindelse og blanding af de varer, der er underlagt tilbageholdelse af titel, erhverver vi samejerskab af det nye element i forholdet mellem fakturaværdien af ​​de reserverede varer til de andre forarbejdede objekter på behandlingstidspunktet.

D) Vi påtager os at frigive den sikkerhedsstillelse, vi har ret til, for så vidt den realiserbare værdi af vores sikkerhed overstiger kravet, der skal sikres med mere end 10%. Vi er ansvarlige for at vælge de udgivelser, der skal frigives.

§ 7 garanti

(1) Der er rettigheder til juridiske ansvar.

(2) Som forbruger bliver du bedt om straks at kontrollere varerne for fuldstændighed, åbenlyse mangler og transportskader, når de leveres, og for at informere os om klager såvel som speditøren så hurtigt som muligt. Hvis du ikke overholder det, har dette ingen indflydelse på dine juridiske garantikrav.

(3) I det omfang et træk ved varerne afviger fra de objektive krav, betragtes afvigelsen kun aftalt, hvis det blev informeret om det samme, før de indsendte kontraktserklæring, og afvigelsen blev udtrykkeligt og separat aftalt mellem de kontraherende parter.

(4) Hvis du er en iværksætter, afviger fra ovenstående garantiforskrifter:

en) Kun vores egen information og produktbeskrivelse af producenten betragtes som aftalte som arten af ​​varerne, men ikke andre reklamer, offentlige kampagner og udsagn fra producenten.

b) I tilfælde af mangler leverer vi garanti ved rettelse eller levering. Hvis manglen er mislykket, kan du anmode om en reduktion eller trække sig tilbage fra kontrakten efter dit valg. Efter mislykket andet forsøg betragtes eliminering af defekter, der mislykkes, hvis noget andet ikke er resultatet af typen af ​​varer eller defekten eller de andre omstændigheder. I tilfælde af forbedring behøver vi ikke at bære de øgede omkostninger, der er resultatet af overførslen af ​​varerne til et andet sted end præstationsstedet, forudsat at overførslen ikke svarer til den tilsigtede brug af varerne.

c)  Garantiperioden er et år fra leveringsdatoen. Fristen reduceres ikke:

- Skade fra krænkelse af liv, krop eller sundhed og sundhed forårsaget af os og i tilfælde af med vilje eller grov uagtsomhed anden skade;
- Så vidt vi har svigagtig skjult manglen eller har givet en garanti for sagens art;
- I tilfælde af ting, der er blevet brugt til en bygning i henhold til deres sædvanlige anvendelse, og hvis mangel har forårsaget;
- I tilfælde af lovpligtig anvendelse påstår, at du har i forbindelse med mangler rettigheder mod os.

Afsnit 8 i loven, opfyldelsessted, jurisdiktionssted

(1)  Tysk lov gælder. I tilfælde af forbrugere gælder dette valg af lov kun, hvis den beskyttelse, der er tildelt ved obligatoriske bestemmelser i loven om den sædvanlige opholdssted for forbrugeren, ikke trækkes tilbage (princippet om fordele).

(2)  Stedet for præstation for alle tjenester fra forretningsforbindelserne og det jurisdiktionssted, der findes hos os, er vores sæde, medmindre du er en forbruger, men en købmand, juridisk enhed i henhold til offentlig ret eller offentlig ret. Det samme gælder, hvis du ikke har et generelt sted for jurisdiktion i Tyskland eller EU eller bopælsstedet eller en sædvanlig ophold på retssagen er ikke kendt. Myndigheden til at kalde retten på et andet juridisk jurisdiktionssted forbliver upåvirket.

(3)  Bestemmelserne i FN's salgsret gælder udtrykkeligt ikke.

§ 9 Salg af våben

(1)  Når vi sælger varer, der er registreret af våbenloven, indgår vi kun kontraktlige forhold til voksne kunder. 

I tilfælde af varer, der er anført i tillæg 2 til WEFFG som underlagt tilladelse 40 (4) af Waffg. På disse salgsbegrænsninger påpeges de respektive artikelbeskrivelser som følger: "Levering kun til mennesker med et afsluttet 18. levetid", "Levering kun til indehaveren af ​​en erhvervelsestilladelse", " Levering kun til ejeren af ​​en fritagelse ". 

(2)  Ved at sende din ordre forsikrer du, at du er mindst 18 år gammel, og at dine oplysninger om dit navn og adresse er korrekte. De påtager sig også, at kun de selv vil modtage varerne selv.

(3)  Vi angiver den logistikudbyder, der er bestilt med leveringen til at udlevere varerne til dem først efter at have kontrolleret deres alder og identitet.

I tilfælde af varer, der er opført i bilag 2 af WEFFG som underlagt tilladelse, skal du bevise din overtagelsestilladelse til logistikudbyderen, inden du overleverer varerne. I tilfælde af varer, der er anført i tillæg 2 WEFFG, du har den logistikudbyder, før overdragelsen af ​​de ville også bevise deres fritagelse.

 

II. Kundeoplysninger

1. Sælgerens identitet

Altruan Gmbh
Morolding 6
84323 Massing
Tyskland
Telefon: +498724-285960
E -mail: info@altruan.de

Alternativ konfliktløsning:
Europa-Kommissionen giver en platform for den out-of-court online tvistbilæggelse (OS-platform), der indkaldes til https://ec.europa.eu/odr.

Vi er ikke klar til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer før forbrugervoldgiftsudvalg.

2. Oplysninger om konklusionen af ​​kontrakten

De tekniske trin til at konkludere kontrakten, konklusionen af ​​selve kontrakten og korrektionsmulighederne udføres i overensstemmelse med reglerne for "kontraktens tilstand" for vores generelle vilkår og betingelser (del I.).

3. Kontraktsprog, kontrakttekstopbevaring

3.1. Kontraktsprog er tysk.

3.2. Vi gemmer ikke den fulde kontrakttekst. Før du sender ordren via online indkøbsvognsystemet, kan kontraktdataene udskrives eller elektronisk sikres via browserens udskrivningsfunktion. Efter modtagelse af ordren fra os sendes ordredataene, den lovpligtige oplysninger om afstandskontrakter og de generelle vilkår og betingelser igen til dig via e -mail.

3.3. For at tilbyde forespørgsler uden for online godskurvsystemet vil du modtage alle kontraktdata, der er sendt i tekstform som en del af et bindende tilbud, f.eks. Via e -mail, som du kan udskrive eller sikre elektronisk.

4. Væsentlige funktioner i varerne eller tjenesten

De væsentlige funktioner i varerne og/eller tjenesten findes i det respektive tilbud.

5. Priser og betalingsmetoder

5.1. Priserne, der er anført i de respektive tilbud, og forsendelsesomkostningerne repræsenterer de samlede priser. De indeholder alle priskomponenter inklusive alle skatter.

5.2. Forsendelsesomkostningerne er ikke inkluderet i købsprisen. De kan kaldes op på vores hjemmeside eller i det respektive tilbud via en tilsvarende udpeget knap, vises separat under bestillingsprocessen og skal bæres af dig, medmindre den forsendelsesfri levering er aftalt.

5.3. De resulterende omkostninger ved transmission af penge (overførsel eller valutakursgebyrer for kreditinstitutionerne) skal bæres af dig i de tilfælde, hvor levering foretages til et EU -medlemsstat, men betalingen blev arrangeret uden for Den Europæiske Union.

5.4. De tilgængelige betalingsmetoder er vist under en tilsvarende udpeget knap på vores websted eller i det respektive tilbud.

5.5. Medmindre andet er angivet i de individuelle betalingsmetoder, skyldes betalingskravene fra den indgåede kontrakt straks for betaling.

6. Leveringsbetingelser

6.1. Leveringsbetingelserne, leveringsdatoen og om nødvendigt eksisterende leveringsbegrænsninger kan findes under en tilsvarende udpeget knap på vores websted eller i det respektive tilbud.

6.2. Hvis du er forbrugere, reguleres det af loven, at risikoen for tilfældig undergang og den tilfældige forringelse af den solgte ting kun overføres til dig under afsendelsen med overførslen af ​​varerne, uanset om forsendelsen er forsikret eller uforsikret. Dette gælder ikke, hvis du har bestilt et transportfirma, der ikke er navngivet af iværksætteren eller en person, der ellers er beregnet til at udføre afsendelsen.

Hvis du er en iværksætter, finder levering og afsendelse sted på din risiko.

7. Ansvaret for det lovbestemte ansvar

Ansvaret for mangler er baseret på reguleringen af ​​"garanti" i vores generelle vilkår og betingelser (del I).

8. Kontraktsvarighed / opsigelse

Oplysninger om kontraktens løbetid og opsigelsesbetingelserne kan findes i forordningen "Kontraktsvarighed / opsigelse for abonnementskontrakter" i vores generelle vilkår og betingelser (del I) såvel som i det respektive tilbud.

Disse vilkår og betingelser og kundeoplysninger blev oprettet af forhandlerne, der specialiserede sig i IT -loven og kontrolleres permanent for juridisk overensstemmelse. HandlerBund Management AG garanterer reteksters retssikkerhed og er ansvarlig i tilfælde af advarsler. Du kan finde mere information om dette på: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.